B&N Audiobooks Subscription = SAVINGS. Sign Up Today for a Free Book!
La nona casa

La nona casa

by Leigh Bardugo

NOOK BookItalian-language Edition (eBook - Italian-language Edition)

$10.99

Available on Compatible NOOK Devices and the free NOOK Apps.
WANT A NOOK?  Explore Now

Overview

Galaxy "Alex" Stern è la matricola più atipica di tutta Yale. Cresciuta nei sobborghi di Los Angeles con una madre hippie, abbandona molto presto la scuola e, giovanissima, entra in un mondo fatto di fidanzati loschi e spacciatori, lavoretti senza futuro e di molto, molto peggio. A soli vent'anni, è l'unica superstite di un orribile e irrisolto omicidio multiplo. Ma è a questo punto che accade l'impensabile. Ancora costretta in un letto d'ospedale, le viene offerta una seconda possibilità: una borsa di studio a copertura totale per frequentare una delle università più prestigiose del mondo. Dov'è l'inganno? E perché proprio lei?

Ancora alla ricerca di risposte, Alex arriva a New Haven con un compito ben preciso affidatole dai suoi misteriosi benefattori: monitorare le attività occulte delle società segrete che gravitano intorno a Yale. Le famose otto "tombe" senza finestre sono i luoghi dove si ritrovano ricchi e potenti, dai politici di alto rango ai grandi di Wall Street. E le loro attività occulte sono più sinistre e fuori dal comune di quanto qualunque mente, anche la più paranoica, possa immaginare. Fanno danni utilizzando la magia proibita. Resuscitano i morti. E, a volte, prendono di mira i vivi.



Related collections and offers

Product Details

ISBN-13: 9788835700777
Publisher: MONDADORI
Publication date: 05/05/2020
Sold by: ARNOLDO MONDADORI - EBKS
Format: NOOK Book
File size: 2 MB
Language: Italian

About the Author

Leigh Bardugo was born in Jerusalem, raised in Los Angeles, and graduated from Yale University. She is best known for the Grisha trilogy, a fantasy-adventure book series (Shadow and Bone, Siege and Storm, and Ruin and Rising). Bardugo followed the Grisha books with the Ketterdam duology, comprised of Six of Crows and Crooked Kingdom. In addition, she will be writing a novelization of the Wonder Woman story for DC Comics in the future. She is fond of glamour, ghouls, and costuming, and gets to indulge all of these fancies in her other life as a makeup artist. She can occasionally be heard singing with her band, Captain Automatic.

Customer Reviews